Skip to main content
Åpningstider: Mandag – Fredag 08 – 15:30 (unntatt helligdager)

Leiekontrakt / Oppsigelse

Før du signerer avtale om boplass på Strandvegen Studentheim, må du lese igjennom leieavtalen og være bevisst på den avtalen du inngår og hvilke vilkår som følger med. På den måten unngår vi problemstillinger og konflikter i ettertid, og du kan fokusere på studiene dine i et trygt bomiljø.

Kontraktsperiode er alltid fram til 30. juni. Hvis du ønsker å bo her etter at avtalen din er gått ut må du søke på nytt senest 1.mai (før avtalen din går ut 30.juni)

Nedenfor vil du finne alle bilagene fra den aktuelle leiekontrakten vår. Les igjennom alle sider og alle punkter. Spør om du er usikker på noe eller om det er noe du ikke forstår.

Kontraktsdokument

Før signering av kontrakt må følgende krav oppfylles:
  • Leietaker må være heltidsstudent, som gir minimum 60 studiepoeng per studieår.
  • Semesteravgift til Studentsamskipnaden i Tromsø må være betalt.
  • Alle søkere må dokumentere sine studier ved å framvise godkjent utdanningsplan og digitalt studentbevis (betalt semesteravgift), dette skjer i september.
  • Vet leietaker ved kontraktsinngåelsen at vilkårene ikke oppfylles eller at det er endret studieretning i forhold til søknad, gir dette utleier rett til å heve leiekontrakten. Det samme gjelder hvis leietakers situasjon i botiden endrer seg, slik at studiet ikke lenger er hovedbeskjeftigelse eller om boligen fraflyttes av noen av dens beboere som er oppgitt ved kontraktsinngåelse. Styret kan i enkelte tilfeller frafalle dette kravet.
  • Opptak i husstanden av andre enn den/de som er oppgitt i søknaden, krever ny søknad om ny leiekontrakt.

Oppsigelse / Utflytting

Oppsigelse av studentbolig skal gjøres skriftlig på skjema «Bilag 2- Oppsigelse», som sendes til bolig@studentheim.no. Det må gjøres av alle, også om du ikke forlenger kontrakt etter 30.juni

Boenheten skal være rundvasket og klar til utsjekk senest kl 13:30, den dagen det er utflytting. Representant fra Strandvegen Studentheim foretar utsjekkskontroll sammen med deg for å sjekke  rengjøring og rydding før du leverer inn nøklene. Da har du mulighet til å unngå ekstra gebyr hvis rengjøring må utføres av et rengjøringsfirma. Tidspunkt for utsjekkskontroll må avtales minst 10 dager før du flytter ut.  Vi tar ikke vare på møbler eller videreformidler møbelsalg!

Innlevering av nøkkel gjøres samtidig som utsjekkskontroll blir godkjent. Dersom nøklene blir levert for sent i forhold til oppsigelse kan du bli belastet husleie videre.

Utsjekk av boliger kan kun skje i åpningstiden.  

Innflytting

Når du har fått tildelt studentbolig og takket ja, så kan du selv velge hvilken dato du vil hente nøklene – skriv datoen til oss slik at vi kan ha alt klart til du kommer. Du får utdelt nøklene på administrasjonskontoret. 

Om leieavtalen

Betaling av husleie beregnes enten fra den 1. eller den 15. i måneden. For eksempel: Hvis du får tildelt en studentbolig fra en dato  1. til 14. i måneden, så betaler du husleie fra den 1. samme måned. Hvis du får tildelt en studentbolig 15. til 30. (31.) i måneden så betaler du husleie fra den 15. samme måned.